Descriere: Comentariul unui articol din Ziarul Financiar pe teme de Management
Materie: Management
Referat făcut la facultate.
Mai jos aveţi la dispoziţie o variantă text a referatului. Vă rugăm să reţineţi că această variantă nu are nici un fel de formatare sau poze. Unele caractere pot să nu fie arătate corect. Pentru varianta integrală vă rugăm să downloadaţi referatul.
Memorandum
To:
From:
Date: 1/12/2007
Re: Analiza şi comentarea articolului „James Hubley, CEO: Nu este prea tarziu
pentru a repozitiona pe piata Romtelecom” a apărut pe ZF.ro şi în „Ziarul
Financiar” din 6 decembrie 2006
Articolul prezintă elemente ale planului strategic al companiei Romtelecom în
viziunea directorului executiv al companiei – strategia companiei pentru următorii
ani, rezultatele financiare ale companiei -, dar şi situaţia concurenţilor din piaţă.
Romtelecom ar trebui să implementeze o strategie de diversificare orizontală, prin
adăugarea unor afaceri neînrudite cu telefonia fixă. Această ramură a ajuns în declin,
fiind depăşită net de telefonia mobilă; putem deci spune că afacerea principală a
Romtelecom a ajuns o „piatră de moară”.
Bineînţeles, această strategie ar trebui să fie rezultatul unei analize SWOT. Factorii
de macro-mediu sunt reprezentaţi în special factori politici, şi anume decizia ANRC
de a avea reguli diferite pentru telefonia fixă şi cea mobilă. Într-o lume în care se
vorbeşte tot mai mult de convergenţa serviciilor, această decizie poate părea ciudată
chiar şi unei persoane mai puţin avizate. Concurenţa companiei este reprezentată în
primul rând de telefonia mobilă pentru utilizatorii casnici, operatorii alternativi de
telefonie fixă fiind o alternativă viabilă mai ales pentru firme.
Mediul intern al firmei pare în schimb mai bun, prin faptul că Romtelecom are o
poziţie (încă) bună pe piaţă şi acţionari comuni cu Cosmote, firma de telefonie
mobilă. Managementul companiei este sceptic în ceea ce priveşte lansarea unor
servicii comune fix-mobil datorită facturilor mari care ar rezulta, însă eu consider că
apetitul pentru nou al românilor, mai ales în domeniul telecomunicaţiilor, coroborat
cu nivelul de trai în creştere ar face aceste servicii deosebit de atractive. Unul din
punctele slabe ale companiei este imaginea clienţilor faţă de ea. Romtelecom este
asociată de utilizatori cu serviciile scumpe şi de proastă calitate. Pentru a rezolva
această problemă ar trebui trebuie să se recurgă la schimbarea strategiilor de
marketing şi vânzări. Primele rezultate pot fi deja observate, relaţiile cu clienţii
serviciilor de internet în bandă largă fiind foarte bune.
În articol ne sunt prezentate şi o parte din rezultatele financiare ale companiei. Se
observă prezenţa unor cheltuieli excepţionale generate de respectarea deciziilor
ANRC, care au un efect important asupra profitului companiei. În opinia mea,
compania ar trebui să recurgă la instanţele de judecată pentru a reduce aceste costuri.
Lasă un răspuns