Zilele astea a trebuit să dau comandă de mai multe echipamente electrocasnice. Cum online prețurile sunt cu aproximativ 10% mai mici ca în magazin, am zis să comand online. Am trecut pe la toate magazinele online „clasice”, gen Emag, Electrofun, PCGarage, dar și pe la unele mai obscure. Concluzia a fost că deși au prețuri mai bune overall, la magazinele exclusiv online te omoară transportul (1-2 milioane). M-am orientat așadar spre versiunile online ale marilor rețele de electrocasnice, Domo și Flanco.
La Domo, livrarea e făcută de magazinul cel mai apropiat și este gratuită pentru comenzi de peste 300 de lei. Nu poți să-ți alegi ziua de livrare, dar poți să o negociezi cu cei din magazin. În cazul meu a fost super OK, au venit sâmbăta, am putut plăti cu cardul. mi-au adus produsele în casă, mi-au dat indicații de folosire… Din păcate, unul din certificatele de garanție a rămas necompletat, așa că a trebuit să sunt din nou. De la centrală am fost îndrumat spre „orice magazin Domo”. Din păcate, facturarea pentru produsele mele fusese făcută într-un magazin Tehnomarket, așa că a trebuit să mă deplasez până pe centură, unde am avut parte de o discuție interesantă cu o blondă (și la propriu și la figurat), însă până la urmă certificatul a fost completat în 5 minute.
La Flanco, situația este mai complexă. În primul rând, magazinul online E-flamingo nu are nicio legătură cu magazinele fizice din oraș, livrarea făcându-se către Fan Courier. Un punct pozitiv este că permite alegerea datei de livrare, nefiind însă clar de pe sit dacă e vorba de livrarea produselor către firma de curierat sau livrarea către client (s-a dovedit că era livrarea către client). La Flanco, livrarea costă și este calculată automat când comanzi, dar luna asta aveau o ofertă prin care toate produsele erau livrate gratuit. Livrarea se face însă „până în fața clădirii în care locuiți”. Mai departe te înțelegi cu curierul…
Am comandat deci, punând ca dată de livrare sâmbăta (aceeași cu cei de la Domo) și o adresă de facturare diferită de adresa de livrare. Am primit mailurile uzuale, însă surpriză! în al doilea mail, la adresa de livrare apărea adresa de facturare. Din păcate n-am observat asta, așa că i-am așteptat pe cei de la curier sâmbăta toată ziua. M-au sunat pe la 1 că ajung peste 10 minute. După jumătate de oră, primesc un telefon de la ei că au ajuns la adresa de livrare…unde bineînțeles nu era nimeni. Îmi promit că încearcă să ajungă până la 2 când se termina programul, iar după aceea nu mai dau niciun semn de viață. Când îi sun, îmi spun calmi că n-aveau cum să ajungă și că produsele vor veni luni.
Produsele au ajuns bine mersi până la urmă, ocazie cu care am observat și eu că problema cu adresa li se datora celorde la Flanco, și nu firmei de curierat. Iar magazinul de la care se făcuse livrarea era… din Sibiu! Nici nu vreau să mă gândesc cât ar fi costat livrarea fără oferta respectivă. De curiozitate, am sunat si la Flanco și am pretins că am un certificat de garanție necompletat; mi-au zis că ar trebui să mă duc la magazinul de unde am cumpărat produsele. După ce le-am povestit toată tărășenia au zis că pot să mă duc în orice magazin din București, dar că „nu pot să promită nimic”.
În concluzie: la Domo serviciile sunt în cea mai mare parte prompte și fără probleme deosebite, pe când la Flanco sunt prea multe părți implicate și șanse mari ca ceva să meargă prost. Deci dacă aveți cum, mai bine evitați Flanco.
Lasă un răspuns