Documentaţie Proiect IP

Posted by on iulie 12, 2006
Fără categorie

Descriere: Proiectul de Ingineria Programarii, Facultatea de Automatica si calculatoare, anul 3, prof. Alin Florea
Materie: Ingineria Programării
Referat făcut la facultate.

Download

Mai jos aveţi la dispoziţie o variantă text a referatului. Vă rugăm să reţineţi că această variantă nu are nici un fel de formatare sau poze. Unele caractere pot să nu fie arătate corect. Pentru varianta integrală vă rugăm să downloadaţi referatul.

INGINERIA PROGRAMARII
– PROIECT –

Aplicatia: un Browser Web, numit WebBrowse

Descrierea:
Proiectul consta in realizarea unui browser web care va sti sa interpreteze HTML si care va oferi urmatoarele componente:
-interfata cu utilizatorul
-generatorul de requesturi (care va construi requesturile HTTP ce vor fi trimise la serverul de web)
-componenta de retea (pentru comunicarea cu serverul de web)
-procesarea raspunsurilor (interpreteaza raspunzurile HTTP venite de la serverul de web si le trimite modulului de prezentare)
-modulul de prezentare („formateaza” raspunsul primit de la server afisand sub o forma placuta utilizatorului informatiile)

Alte detalii despre modul de implementare
Aplicatia:
– va fi bazata pe MFC (Microsoft Foundation Classes)
– va fi de tip MDI (Multiple Document Interface)
– va fi un browser cu tab-uri
– va da posibilitatea de cautare si traducere (folosind motoare de cautare existente cum ar fi google)
– va avea aceleasi “favorite” ca si Internet Explorer
– va da posibilitatea de a salva pagini intregi
– va avea o sectiune de “help”
– va avea update automat (avertizare la aparitia unei noi versiuni a browserului)
Utilizatorul va putea introduce o adresa pentru a face „browsing” in site-ul respectiv (va putea sa salveze text, poze sau toata pagina, sa urmeze alte linkuri, sa caute ceva pe internet). Utilizatorul va putea si sa configureze anumite optiuni ale browserului (ex. pagina de start).

Universitatea Politehnica Bucuresti

Ingineria Programarii

Arhitectural Design Document

Cuprins

Cuprins 2
Proiectarea sistemului 3
1.1. Scopul documentului 3
1.2. Public tinta 3
1.3. Definitii, acronime si abrevieri 3
1.4. Structura documentului 3
2. Referinte 5
3. Descriere structurala 6
3.1. Descriere module 6
3.2. Descriere procese concurente 7
3.3. Descriere module de date 7
4. Descriere dependente 8
4.1. Dependente intre module 8
4.2. Dependente intre procese 8
5. Descriere interfete 9
5.1. Interfete module 9
5.2. Interfete procese 10
6. Proiectare detaliata 11
6.1. Proiectare detaliata module 11
Anexe 17
A1. Diagrame clase (class diagrams) 17

Proiectarea sistemului

Conform cu standardul IEEE STD-1016-1998, IEEE Recommended Practice for Software Design Descriptions.

1. Introducere
1.1. Scopul documentului
Acest document ofera o privire de ansamblu asupra proiectarii sistemului software WebBrowse. Este de asteptat ca acest document sa sufere unele modificari pe masura ce se evolueaza in procesul de design.

1.2. Public tinta
Publicul tinta este consituit de echipa implicata in proiect precum si de eventualii colaboratori.

1.3. Definitii, acronime si abrevieri

* Browser – Program de explorare ce permite accesul utilizatorilor la informatiile(text , poze, audio, video) aflate pe paginile de web.
* Download – A transfera de la o masina la alta masina(calculator sau alt dispozitiv dotat cu posibilitati de stocare si transfer a informatiei), fara a afecta copia informatiei stocata de sursa.
* HTML – HTML Hypertext Markup Language: forma limbajului folosit pentru a descrie paginile de web.
* HTTP – Hyper Text Transfer Protocol – Protocol de Transfer HiperText
– Serviciu Internet ce permite receptarea de informatii organizate în standard HTML. Aceste informatii sunt prelucrate si apoi afisate de browser.
* WWW – World Wide Web

1.4. Structura documentului
1. Introducere
Acest capitol prezinta pe scurt scopul acestui document, al proiectului precum si cateva notiuni adiacente.
2. Referinte
Capitolul prezinta lista referintelor folosite in aceasta lucrare.
3. Descriere structurala
Acest capitol prezinta descrierea modulelor, a proceselor concurente si a modulelor de date.
4. Descriere dependente
Descrie pe larg dependentele existente intre module, intre procese respective date.
5. Descriere interfete
In acest capitol se trateaza pe larg interfetele corespunzatoare modulelor si proceselor.
6. Proiectare detaliata
Descrie proiectarea detaliata pentru modulele , procesele si modulele de date prezentate in capitolul 3.

2. Referinte

[1] IEEE STD-1016-1998, IEEE Recommended Practice for Software Design Descriptions
[2] http://www.w3.org/
[3] http://www.w3.org/MarkUp/#recommendations
[4] http://www.w3.org/TR/html4/
[5] http://www.prenhall.com/tanenbaum
[6] „Retele de calculatoare” Andrew S. Tanenbaum.
3. Descriere structurala
Acest capitol corespunde capitolului 6.2.1, Decomposition description, din [1].
3.1. Descriere module
Descrierea modulelor se face conform 5.3.1 – 5.3.10, din [1]. Modulele pot fi identificate pe diagrama/diagramele de utilizare (structure diagram(s)) din documentul de specificare a cerintelor.

3.1.1. Descriere modul 1

Nume Interfata cu utilizatorul
Tip Modul de Cod
Scop Input utilizator si afisarea paginilor, informatiilor
Mod de operare Utilizatorul introduce un URL sau selecteaza o comanda cu ajutorul butoanelor sau a meniului si modulul afiseaza raspunsul de la serverul HTTP formatat.
Subordonari
Dependente
Resurse MFC

3.1.2. Descriere modul 2

Nume Generator de requesturi si procesare raspuns
Tip Modul de Cod
Scop Genereaza requesturi si proceseaza raspunsurile
Mod de operare Pe baza URL-ului primit genereaza request, asteapta raspunsul serverului si il proceseaza.
Subordonari Modul 4
Dependente
Resurse MFC

3.1.3. Descriere modul 3

Nume Componenta de retea
Tip Modul de Cod
Scop Obtinere sursa pagina curenta
Mod de operare Request-ul generat este trimis la server.
Subordonari
Dependente
Resurse MFC

3.1.4. Descriere modul 4

Nume Modulul de prezentare
Tip Modul de Cod
Scop Scopul modulului este de a afisa pagina solicitata pe baza raspunsului de la server
Mod de operare Serverul raspunde pe baza request-ului primit iar modulul preia raspunsul serverului HTTP dupa procesare si il afiseaza
Subordonari
Dependente Modul 2
Resurse MFC

3.2. Descriere procese concurente
Descrierea proceselor concurente se face conform 5.3.1 – 5.3.10, din [1]. Procesele pot fi identificate pe diagrama/diagramele de secvente de utilizare (sequence diagram(s)) din documentul de specificare a cerintelor.

In cazul in care sunt deschise mai multe tab-uri, procesele concurente constau in requesturi simultane, respectiv in procesari simultane de requesturi.

3.3. Descriere module de date
Descrierea modulelor de date se face conform 5.3.1 – 5.3.10, din [1]. Modulele de date pot fi identificate pe diagrama/diagramele de utilizare (use case diagram(s)) din documentul de specificare a cerintelor.

La deschiderea browserului acesta incarca implicit homepage-ul selectat de utilizator. Dupa aceea utilizatorul poate naviga pe internet. Dupa introducerea URL-ului, daca pagina exista pe serverul http aceasta este afisata. Utilizatorul :

– poate selecta linkuri de pe aceasta pagina (daca pagina contine)
– poate folosi butoanele back/forward pentru navigare rapida
– poate salva text si imagini
– poate salva tot documentul HTML local
– poate deschide un tab nou
– poate cauta un cuvant cheie cu oricare din motoarele de cautare
– poate sa adauge pagina la favourites
– poate sa vada sursa html4. Descriere dependente
Acest capitol corespunde capitolului 6.2.2, Dependency description, din [1].
4.1. Dependente intre module
Se trateaza pe larg dependentele identificate in capitolul 3.1. Diagramele detaliate sunt recomandate.

Modulul 1 este foarte important deoarece interactioneaza direct cu utilizatorul acesta trebuind sa introduca in address bar URL ul dorit. Mai departe generatorul de requesturi nu poate functiona fara componenta de retea care comunica cu serverul.

Procesarea raspunsurilor este esentiala deoarece asa se identifica daca exista sau nu pagina pe serverul http sau daca numele serverului este valid.

Modulul de prezentare (modulul 4) afiseaza raspunsul de la serverul http formatat. Acest modul identifica erorile din pagina HTML si afiseaza informatiile utilizatorului. El depinde de obtinerea raspunsului de la server (modulul 2).

4.2. Dependente intre procese

In cazul in care sunt deschise mai multe tab-uri, procesele concurente constau in requesturi simultane, respectiv in procesari simultane de requesturi.

5. Descriere interfete
Acest capitol corespunde capitolului 6.2.3, Interface description, din [1].
5.1. Interfete module
Se descriu pe larg interfetele modulelor descrise in capitolul 3.1. Diagramele detaliate sunt recomandate.

5.1.1. Interfata modul 1

Nume Interfata cu utilizatorul
Tip Modul de cod
Scop Input utilizator si afisarea paginilor, informatiilor
Mod de operare Utilizatorul introduce un URL sau selecteaza o comanda cu ajutorul butoanelor sau a meniului si modulul afiseaza raspunsul de la serverul HTTP formatat
Interfata 1 void OnNewAddress(sAddress)
Intrari URL : sAddress – adresa paginii HTML pe serverul http introdusa de la tastatura
Iesiri Trimite URL la generatorul de requesturi
Descriere Operatia de introducere a URL-ului se face de la tastatura
Interfata 2 void OnNewComboAddress()
Intrari URL : sAddress – adresa paginii HTML pe serverul http selectat din dropdown list
Iesiri Trimite URL la generatorul de requesturi
Descriere Operatia de selectare a URL-ului se face din lista de adrese deja vizitate

5.1.2. Interfata modul 2

Nume Generator de requesturi si procesare raspuns
Tip Modul de Cod
Scop Genereaza requesturi si proceseaza raspunsurile
Mod de operare Pe baza URL-ului primit genereaza request, asteapta raspunsul serverului si il proceseaza.
Interfata void Navigare(CString url)
Intrari Adresa paginii HTML
Iesiri Request generat
Descriere Trimiterea request-ului la server

5.1.3. Interfata modul 3

Nume Componenta de retea
Tip Modul de cod
Scop Trimitere request
Mod de operare Request-ul generat este trimis la server
Interfata void OnEditEdit()
Intrari Adresa site-ului curent
Iesiri Sursa HTML
Descriere Trimite requestul la server

5.1.4. Interfata modul 4

Nume Modulul de prezentare
Tip Modul de Cod
Scop Scopul modulului este de a afisa pagina solicitata pe baza raspunsului de la server
Mod de operare Serverul raspunde pe baza request-ului primit iar modulul preia raspunsul serverului HTTP dupa procesare si il afiseaza
Interfata void OnDocumentComplete(LPCTSTR lpszUrl)
Intrari Adresa site-ului curent
Iesiri n/a
Descriere Semnaleaza terminarea procesarii paginii

5.2. Interfete procese
Se descriu pe larg interfetele proceselor descrise in capitolul 3.2. Diagramele detaliate sunt recomandate.

In cazul in care sunt deschise mai multe tab-uri, procesele concurente constau in requesturi simultane, respectiv in procesari simultane de requesturi.

6. Proiectare detaliata
Acest capitol corespunde capitolului 6.2.3, Interface description, din [1].
6.1. Proiectare detaliata module
Se descriu pe larg modulele descrise in capitolul 3.1. Diagramele detaliate sunt recomandate.

6.1.1. Modul 1

Nume Interfata cu utilizatorul
Tip Modul de Cod
Scop Input utilizator si afisarea paginilor, informatiilor
Mod de operare Utilizatorul introduce un URL sau selecteaza o comanda cu ajutorul butoanelor sau a meniului si modulul afiseaza raspunsul de la serverul HTTP formatat.
Clase CMainFrame, CSplashWnd

6.1.1.1. Modul 1, clasa 1

Diagrama clasei (vezi class diagrams din documentul de specificare a cerintelor).

6.1.1.2. Modul 1, clasa 2

Diagrama clasei (vezi class diagrams din documentul de specificare a cerintelor).

6.1.2. Modul 2

Nume Generator de requesturi si procesare raspuns
Tip Modul de Cod
Scop Genereaza requesturi si proceseaza raspunsurile
Mod de operare Pe baza URL-ului primit genereaza request, asteapta raspunsul serverului si il proceseaza.
Clase CWebBrowseView

Diagrama clasei (vezi class diagrams din documentul de specificare a cerintelor).

6.1.2.1. Modul 2, clasa 1

6.1.3 Modul 3

Nume Componenta de retea
Tip Modul de Cod
Scop Obtinere sursa pagina curenta
Mod de operare Request-ul generat este trimis la server.
Clase CMainFrame (functia OnEditEdit())

6.1.3.1 Modul 3, clasa 1

6.1.4 Modul 4

Nume Modulul de prezentare
Tip Modul de Cod
Scop Scopul modulului este de a afisa pagina solicitata pe baza raspunsului de la server
Mod de operare Serverul raspunde pe baza request-ului primit iar modulul preia raspunsul serverului HTTP dupa procesare si il afiseaza
Clase CWebBrowseView

6.1.4.1 Modul 4, clasa 1
Anexe
A1. Diagrame clase (class diagrams)

Universitatea Politehnica Bucuresti

Ingineria Programarii

User Requirements Document
&
Software Requirements Document

Cuprins

Analiza cerintelor 4
1. Introducere 4
1.1. Scopul documentului 4
1.2. Scopul proiectului 4
1.3. Definitii, acronime, abrevieri si notatii 4
1.4. Referinte 4
1.5. Structura documentului 4
2. Descriere generala 6
2.1. Descrierea produsului 6
2.2. Functiile produsului 6
2.3. Descrierea utilizatorilor 7
2.4. Constrangeri 7
2.5. Presupuneri si dependente 8
3. Cerinte de sistem 9
3.1. Cerinte de interfatare 9
3.2. Cerinte functionale 9
3.3. Cerinte de performanta 9
3.4. Constrangeri de design 9
3.5. Atributele sistemului software. 10
A1. Diagrama cazuri de utilizare. 10
A2. Diagrama secvente de utilizare. 10

Analiza cerintelor

Documentul reprezinta o combinare a User Requirements Document si Software Reuirements Document, fiind in conformitate cu standardul IEEE STD-830-1993, IEEE Recommended Practice for Software Requirements Specification.

1. Introducere

1.1. Scopul documentului
Acest document descrie cerintele de sistem ale proiectului WebBrowse. Sunt descrise functionalitatile produsului, interfata cu utilizatorul, performanta, detalii privind componentele proiectului, aspecte legate de design si alte cerinte similare. Proiectantul si clientul pot folosii acest document pentru testare si asigurarea cerintelor specificate de client.

1.2. Scopul proiectului
Produsul realizat este un mini-browser web ce interpreteaza HTML, comunica cu serverul de web, „formateaza” raspunsul primit de la server afisand sub o forma placuta utilizatorului informatiile. Interfata dezvoltata va fi capabila sa ofere utilizatorului posibilitatea de a introduce prin intermediul aplicatiei o adresa de internet si de a face „browsing” in site-ul respectiv (utilizatorul va putea sa salveze text, sa salveze poze, sa urmeze alte linkuri).

1.3. Definitii, acronime, abrevieri si notatii
Browser = Program de explorare ce permite accesul utilizatorilor la informatiile(text , poze, audio, video) aflate pe paginile de web.
Download = Transfer de la o masina la alta masina (calculator sau alt dispozitiv dotat cu posibilitati de stocare si transfer a informatiei) al unui document sau program, fara a afecta copia informatiei stocata de sursa.
HTML = HyperText Markup Language: limbajul folosit pentru a descrie paginile de web.
U1, U2, … = notarea cerintelor utilizatorului
S1, S2, … = notarea cerintelor de software (eventual in corespondenta cu cerintele utilizatorului care au acelasi indice)
HTTP = HypeText Transfer Protocol
URL = Uniform Resource Locator
Link = legatura la o alta pagina
Toolbar = Bara cu unelte
1.4. Referinte
http://www.w3.org/
http://www.w3.org/MarkUp/#recommendations
http://www.w3.org/TR/html4/
„Retele de calculatoare” Andrew S. Tanenbaum.

1.5. Structura documentului
1. Introducere
Capitolul curent prezinta informatii despre scopul acestui document, modul in care este realizat si notatii folosite, cat si scopul proiectului in sine.

2. Descriere generala
Capitolul al doilea contine descrierea produslui si a functionalitatii sale finale, constrangeri impuse si de grupul de utilizatori caruia se adreseaza produsul. Partea aceasta este scrisa in limbaj natural si este partea in care sunt exprimate cerintelor utilizatorilor (este scrisa pe intelesul acestora si puncteaza asteptarile pe care le au de la produs).

3. Cerinte de sistem
Acest capitol prezinta cerinte legate de interfata, de functionalitatile, performantele si atributele produsului software precum si unele constrangeri legate de design. Partea aceasta este adresata mai mult dezvoltatorilor; cerintele utilizatorilor sunt rescrise, folosind notiuni tehnice.

2. Descriere generala

2.1. Descrierea produsului
WebBrowse va fi un browser HTML destinat calculatoarelor ce intra in categoria PC (personal computer). Aplicatia va rula sub sistemul de operare Windows.

WebBrowse va prezenta o interfata cu utilizatorul intuitiva, similara cu cele de la browserele existente (Internet Explorer, Firefox, Opera) ce ii va permite operatorului uman accesul rapid la orice site de pe un server web. Functionalitatea produsului va fi cea prezentata la punctul 1.2 al acestui document.

Scopul prinicipal al browserului WebBrowse este de actiona drept client pentru un server HTTP si de a afisa intr-o forma accesibila pentru utilizator a unui document HTML stocat pe un astfel de server. Se mentioneaza ca browserul afiseaza o copie locala a resursei aflate pe serverul web, care poate fi manipualta de catre utilizator (poate fi salvata ca pagina intreaga, sau se pot salva textul si pozele, separat).

2.2. Functiile produsului

U1, cerinta esentiala si stabila:
Comunicarea cu un server web. Aplicatia trebuie sa aiba un camp in care se va introduce adresa unei pagini, urmand sa afiseze informatia (text si imagini) primita de la server. Alt mod de accesare al unei pagini web este urmarea unui link din cadrul paginii curente; adresa noii destinatii va fi afisata in campul de adresa.
U2, cerinta esentiala si stabila:
Administrarea fisierelor primite de la server, si pastrarea evidentei paginilor vizitate.
U2.1 Este de dorit sa existe o istorie a paginilor afisate astfel incat utilizatorul sa poata prin intermediul unor butoane de tip „Inainte” si „Inapoi” sa se deplaseze intre documentele HTML deja afisate in cadrul sesiunii curente. Se defineste termenul de sesiune ca fiind totalitatea actiunilor efectuate de browser de la pornirea aplicatiei si pana la terminarea ei (sfarsitul sesiunii).
U2.2 In cazul in care se introduce in campul de adresa inceputul unui nume de adresa deja vizitata, se doreste se existe posibilitatea de autocompletare (apar in campul de adresa posibilele continuari ale adresei incepute).
U2.3 Se doreste posibilitatea de a retine unele adrese, impreuna cu un nume asociat pentru fiecare, intr-un director numit „Favorite”. De asemenea se doreste importarea adreselor favorite stocate cu ajutorul browserului Internet Explorer.
U3, cerinta neesentiala si stabila
WebBrowse va permite si salvarea ca documente locale a paginilor HTML afisate precum si afisarea unor documente HTML stocate local. Salvarea se va face fie ca pagina intreaga, fie numai textul.
U4, cerinta esentiala si stabila
Browserul trebuie sa aiba posibilitatea de a rula documente de tip audio si video. Ca urmare trebuie sa aiba posibilitatea de a folosi aplicatii destinate fiserielor media, sau sa avertizeze utilizatorul ca trebuie sa isi downlodeze o anumita aplicatie.
U5, cerinta neesentiala si stabila
Se doreste ca utilizatorul sa aiba posibilitatea de a cauta site-uri care contin un anumit cuvant (sau o anumita fraza). Pentru aceasta va exista un camp in care se va introduce cuvantul cautat, iar aplicatia va folosi motoare de cautare deja existente pentru a indeplini aceasta sarcina.
U6, cerinta neesentiala si stabila
Se doreste posibilitatea de a cauta traducerea unui cuvant dintr-o limba aleasa de utilizator in alta limba aleasa de utilizator.
U7, cerinta neesentiala si stabila
Se doreste ca browserul sa aiba posibilitatea de a deschide o noua pagina fie intr-o noua fereastra, fie in aceeasi fereastra dar in alt „tab”.
U8, cerinte legate de interfata cu utilizatorul
Se doreste ca aplicatia sa aiba un aspect similar cu browserele existente: un toolbar cu meniuri, un toolbar cu butoane, campul de adresa si campul destinat afisarii paginii web. In toolbar-ul de butoane vor exista urmatoarele butoane:
inapoi, inainte, stop, reload, acasa, deschide, salveaza, cauta, tradu, mail, sursa, fullscreen, optiuni, despre, iesire
2.3. Descrierea utilizatorilor

WebBrowse va avea o interfata cu utilizatorul care sa permita o interactiune cat mai facila cu operatorul uman. Utilizatorul trebuie sa aiba doar notiuni elementare despre utilizarea unei aplicatii cu interfata grafica precum si despre navigarea in cadrul unui sit web. Se doreste ca WebBrowse sa fie un browser accesibil oricarei categorii de utilizatori ai unui PC.

Se mentioneaza faptul ca WebBrowse nu se adreseaza unor utilizatori cu functii cu responsabilitate mare (de genul controlul traficului aerian) si nu este destinat unor activitati de care depind vieti omenesti.

2.4. Constrangeri

WebBrowse va consuma destul de putine resurse (procesor, memorie, spatiu pe harddisk) pentru a putea rula si pe un sistem considerat „low-end” in anul 2006.

O aplicatie de tip browser web a devenit o necesitate pentru orice sistem PC dotat cu o conexiune la o retea ce are cel putin un server web (in particular Internetul). Utilitatea unui browser este, din acest punct de vedere, limitata de accesul la un server web.

Interfata va fi proiectata pentru interactiunea cu un singur utilizator la un moment dat. Nu se pune problema existentei mai multor utilizatori simultan.

WebBrowse va putea afisa corect documente HTML conforme cu standardul HTML 4.01 stabilit pe 18 decembrie 1997 de catre World Wide Web Consortium (http://www.w3.org/TR/html4/).

2.5. Presupuneri si dependente

WebBrowse va rula pe PC dotat cu un sistem de operare Windows®. WebBrowse va avea nevoie de o legatura cu Internetul deja stabilita inainte de rularea programului. Va trebui ca sistemul pe care va fi instalat produsul sa aiba Microsoft .NET FrameWork si Microsoft Foundation Classes.
3. Cerinte de sistem
3.1. Cerinte de interfatare
-WebBrowse va avea o interfata simpla cu utilizatorul, cu butoanele necesare navigarii. (Back, Forward, Home, etc.)
-Nu va avea nici o interfata cu vreo componenta hardware.
-Vor exista interfete cu librariile software Microsoft Foundation Classes. De asemenea, vor exista alte interfete cu aplicatii software care vor fi necesare pentru a permite vizualizarea anumitor fisiere media (Video/Audio).
-Vor exista interfete de comunicatie, insa doar cele deja implementate de sistemul de operare.
3.2. Cerinte functionale
S1= Va exista un camp, unde utilizatorul va scrie adresa de web, pe care acesta doreste sa o utilizeze. Utilizatrul va putea naviga si cu ajutorul link-urilor.
S2= Existenta unui catalog History, unde vor fi puse paginile vizitate.
S2.1=Existenta butoanelor Back si Forward.
S2.2=Autocompletarea adresei pe care utilizatorul o scrie cu una deja existenta in catalogul History
S2.3=Existenta unui catalog unde utilizatorul sa-si salveze adresele cel mai des vizitate (Bookmark)
S3= Salvare pagini HTML (Save si Save As … )
S4= Detectarea existentei unui fisier audio/video, precum si deschiderea aplicatiei necesare vizualizarii acelui fisier sau cererea ca acea aplicatie sa fie instalata.
S5= Integrarea unui motor de cautare in interfata browserului.
S6= Integrarea unui translator dintr-o limba in alta.
S7= Existenta tab-urilor.
S8= Existenta tolbar-urilor si butoanelor.
S9= Comunicarea cu ajutorul protocolului HTTP intre un calculator client si un calculator-server web
S10= Interpretarea fisierelor primite de la server
S11= Cache-ul se sterge automat cand este atinsa o limita data de utilizator in MB.

3.3. Cerinte de performanta
WebBrowse va fi folosit de un singur utilizator la orice moment dat. Acesta va trebui sa afiseze cat mai repede pagina descarcata din Internet, dupa ce aceasta a fost in prealabil stocata pe hard-disk.
Pot fi rulate mai multe instante ale browserului fiecare incarcand independent pagini html.
Numarul de instante e in corelatie cu memoria fizica disponibila.
3.4. Constrangeri de design
Respectarea normelor descrise in documentele normative (vezi cap.1.4)
Constrangeri hardware:
Procesoare Intel si procesoare compatibile 100%(AMD, Cyrix, Transmeta) sunt suportate.
Pentru PC:
Procesor: Pentium 1GHz sau mai rapid
Memorie fizica: cel putin 128MB de memorie fizica este recomandat.
Spatiu pe hard disk: minim 5MB liberi
Constrangeri software:
Sistem de operare Windows
Existenta runtime-ului: Microsoft .NET FrameWork
Microsoft Foundation Classes
3.5. Atributele sistemului software.

Incredere
Toate documentele HTML corecte vor fi afisate corect de browser.

Fiabilitate
Browserul ruleaza pe orice sistem cu Windows XP si runtime-ul Microsoft .NET FrameWork si Microsoft Foundation Classes.

Mentenanta
Greselile pot fi reparate prin update-uri. Nu este necesara nici o actiune in acest sens din partea utilizatorului. Update-urile se fac automat. Pot fi adaugate diferite pluginuri pentru a aduce functionalitati noi browserului

Portabilitate
Portabiliate redusa. Va consta doar in rularea aplicatiei pe platforme hardware diferite.

Toleranta la erori
URL-urile introduse gresit vor fi raportate utilizatorului. Paginile cu erori HTML vor fi afisate incorect.

A1. Diagrama cazuri de utilizare.
A2. Diagrama secvente de utilizare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.