IP – Deschiderea unui complex de turism în zona Voineasa

Posted by on martie 03, 2010
Fără categorie

Descriere: Inițierea unui proiect de deschiderea a unui complex de turism în zona Voineasa
Materie: Inițierea proiectelor
Referat făcut la master (Managementul Informatizat al Proiectelor, ASE).

Download (toate referatele sunt distribuite sub Licența CC-BY 3.0)

Mai jos aveți la dispoziție o variantă text a referatului. Vă rugăm să rețineți că această variantă nu are nici un fel de formatare sau poze. Unele caractere pot să nu fie arătate corect. Pentru varianta integrală vă rugăm să downloadați referatul.

PROGRAMUL DE MASTER IN : MANAGEMENTUL INFORMATIZAT AL PROIECTELOR
DESCHIDEREA UNUI COMPLEX DE TURISM
IN ZONA VOINEASA
STUDENTI:

CUPRINS

1. Obiectivul general al propunerii de proiect    2
2. Obiectivele specifice ale propunerii de proiect    2
3. Noutatea adusa prin propunerea de proiect    3
4. Analiza cost beneficiu    3
5. Ipoteze in evaluarea alternativelor (scenarii)    3
6. Metodologia si planul de activităţi    4
6.1 Strategia generala adoptata    4
6.2 Derularea in timp a activitatilor (diagrama Gantt)    5
6.3 Lista pachete de activitati    6
6.4. Lista rezultatelor, pentru fiecare activitate din fiecare pachet de activitati    10
7. Resursele necesare a fi angajate (uman, financiar, timp, etc.)    11
8. Buget    11
9. Inter-relationarea activitatilor    12
10. Riscuri asociate propunerii de proiect si masuri de prevenire a acestora (contingency plan)    12
11. Structura de conducere a proiectului si procedurile aplicate    14
12. Consortiul. Descrierea personalului care va lucra in proiect si competentele acestora    14
13. Impactul social al proiectului    15

1. Obiectivul general al propunerii de proiect
Acest proiect urmareste dezvoltarea unui complex agroturistic format din o pensiune montana si o pastravarie. Locatia acestui complex este muntele Voineasa din judetul Valcea, zona de perspectiva dar insuficient pusa in valoare in ultima perioada.

2. Obiectivele specifice ale propunerii de proiect
– crearea unui tip de complex de recreere original, fara concurenti directi
– dezvoltarea durabila a complexului agroturistic
– atingerea rezultatelor financiare propuse
– consolidarea relatiilor cu partenerii implicati in proiect
– identificarea amenintarilor si oportunitatilor (analiza SWOT) pentru a putea fi exploatate pe viitor
– crearea unei pozitii solide pe piata turistica din zona

3. Noutatea adusa prin propunerea de proiect
Elementul de noutate este reprezentat de asocierea in aceeasi locatie a unei pensiuni montane si a unei păstrăvarii, accesul fiind facilitat de parteneriatul cu o agentie de turism. Pastravarii mai exista si in localitati invecinate (Brezoi) dar cu un acces mai greoi si cu posibilitati turistice limitate. Zona montana are un viitor potential turistic si reprezinta habitatul perfect pentru pastrav, specie doritoare de ape reci si oxigenate.
4. Analiza cost beneficiu
La sfarsitul celor 3 ani este estimat un excedent al banilor de aproximativ 675.000 € profit net (dupa acoperirea investitiei initiale de 1.000.000 € si a cheltuielilor de exploatare in valoare de 914.400 €).
In urma reusitei acestui proiect, estimam ca zona se va dezvolta intr-un ritm sustinut. In prezent principala sursa de venit a locuitorilor este agricultura, urmata de turismul rural, dar acest proiect va crea locuri de munca, va creste valoarea proprietatilor si va dezvolta infrastructura.

5. Ipoteze in evaluarea alternativelor (scenarii)
Scenariul pesimist
Desi probabilitatea de realizare a acestui scenariu este mica, deoarece inainte de demararea proiectului s-au facut numeroase studii de piata, exista posibilitatea ca aceasta idee sa nu prinda.
Daca numarul de camere ocupate scade la 50% (la 8 camere), rezultatul financiar propus va fi atins, rezultand un profit net de aproximativ 520 mii €Euro.
Daca oaspetii pensiunii vor decide sa renunte la una dintre mese profitul net la sfasitul celor 3 ani va fi de doar 478 mii €Euro.
Daca totusi, si, in plus, productia de pastrav scade la 75% din capacitate, atunci rezultatul financiar propus nu va mai fi atins, rezultand un profit de aproximativ 75 mii €Euro.

Exista riscul ca oricare dintre parteneri sa nu isi respecte obligatiile contractuale si astfel intregul proiect este total compromis.

Scenariul moderat
Acest scenariu se regaseste in situatia de fata in care,este cel prezentat in documentatia de fata: in urma studiilor de piata, este preconizat un grad de ocupare al camerelor la un nivel de 85-90% (14 camere) timp de 300 zile pe an (42 saptamani).
In acest scenariu rezultatul financiar propus este atins, proiectul va fi inlocuit de un plan de dezvoltare al parteneriatului in cadrul caruia vor fi deschise in urmatorii 5 6 ani inca 4 3 astfel de complexuri, in diferite zone montane.

Scenariul optimist
Firma de turismCompania reuseste sa mentina gradul de ocupare 100% pentru cel putin 330 zile pe an. In acest caz profitul net va creste, ajungand la aproximativ 752 mii  Euro€.

6. Metodologia si planul de activităţi

6.1 Strategia generala adoptata
In faza de preproiect s-au facut studii de piata pe esantioane reprezentative de potentiali clienti. In urma acestor studii se ajunge la concluzia ca va exista un numar relativ constant de clienti cu varste intre 25 20 si 650 ani, persoane cu venituri medii si peste medie ce vor dori sa beneficieze de toate serviciile complexului.
Deoarece locatia aleasa pentru constructia complexului este la munte, fluxul de turisti nu va fi afectat de sezonalitate.
In perioada de investitii (primii 2 ani) lucrarile de constructii si amenajari vor fi demarate in acelasi timp, deoarece sunt independente unele fata de celelalte si astfel se minimizeaza riscul ca lucrarile sa nu fie terminate la sfarsitul perioadei.
S-a luat decizia ca locatiile sa fie construite, nu cumparate pentru a fi reparate deoarece astfel se optimizeaza bugetul ( in zona respectiva, costul reparatiilor il poate usor depasi pe cel al construirii de la zero al unei cladiri).
Cu ajutorul unei planificari riguroase, lucrarile pot fi terminate intr-un an si jumatate. Considerand ca ferma o perioada de doi ani in care complexul nu trebuie sa functioneze, in aceasta perioada toti partenerii implicati in proiect (pensiunea, pastravaria si firma de turism) se vor orienta pe promovarea produselor si serviciilor oferiteatat compania de turism cat si pensiunea si compania de echitiatie se vor axa pe publicitate.
Pentru minimizarea costurilor, personalul va fi recrutat pe plan local si apoi va face urma traininguri de specializare la locul de munca (daca  este necesar). De asemenenea hrana, atat pentru pensiune cat si hrana pentru pesti, va fi achizitionata tot pe plan local.
Meniul restaurantului se va baza pe alimente naturale, in special fructe, legume si lactate achizitionate din satul Romani aflat la mai putin de 23 km de complexul turistic.
Pentru optimizarea cheltuielilor si pentru protejarea naturii, utilitatile vor fi realizate local. Pentru electricitate se va folosi panouri solare, apa curenta va fi captata din panza freatica si pentru apa calda menajera se vor folosi schimbatoare de caldura solare. Deoarece complexul este intr-o zona de munte, incalzirea si bucataria se vor baza pe lemne.
In cadrul curtii complexului, in loc de beton va fi folosit pietris ce se gaseste in cariera aflata la 2 cativa kilometri de locatie. Aleile ce inconjoara padocurile vor fi de asemenea acoperite cu pietris si balast iar pe margini vor fi barne de lemn.
6.2 Derularea in timp a activitatilor (diagrama Gantt)

6.3 Lista pachete de activitati

WP nr.:
1
Data de inceput a WP: 01.05.2008

Titlul WP:
Achizitie mijloace fixe
Tipul activitatii
Coord
Participanti
2
3
2

Manopera per participant (OL/zi)
8
8
6

Obiectiv(e):
Achizitionare si modernizare mijloace fixe in concordanta cu scopul proiectului
Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: achizitionare teren
Task 2: achizitionare mobilier
Task 3: achizitionare mijloace transport

Rezultate:
R1.1: s-au achizitionat locatiile in 1 luna, au participat 2 oameni
R1.2: s-a achizitionat mobilierul in 12 zile, au participat 3 oameni
R1.3: s-au achizitionat automobilele in 10 zile

WP nr.:
2
Data de inceput a WP: 01.07.2008

Titlul WP:
Materiale si materii prime
Tipul activitatii
Coord
Participanti
2
3
2
2

Manopera per participant (OL/zi)
6
6
4
6

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: materiale constructii
Task 2 : materiale aranjamente exterioare
Task 3: finisaje
Task 4: unelte/utilaje

Rezultate:
R2.1: s-au achizitionat materiale de constructii in 3 luni
R2.2: s-au achizitionat materiale aranjamente exterioare in 2 luni
R2.3: s-au achizitionat materiale pentru finisaje in 2 luni
R2.4: s-au achizitionat unelte/utilaje in o saptamana

WP nr.:
3
Data de inceput a WP: 01.07.2008

Titlul WP:
Manopera
Tipul activitatii
Coord
Participanti
30
15

Manopera per participant (OL/zi)
8
8

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: Constructii
Task 2: Finisaj

Rezultate:
R3.1: s-a construit structura si s-au realizat amenajrile exterioare  in 9 luni
R3.2: s-au realizat amenajarile interioare in 4 luni

WP nr.:
4
Data de inceput a WP: 01.07.2009

Titlul WP:
Echipamente
Tipul activitatii
Coord
Participanti
2
3
3

Manopera per participant (OL/zi)
4
6
6

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: calculatoare
Task 2 : echipamente specifice
Task 3: echipamente protectie

Rezultate:
R4.1: s-au achizitionat calculatoare corespunzatoare profilului intr-o saptamana
R4.2: s-au achizitionat echipamente specifice profilului activitatii in 3 saptamani
R4.3: s-au achizitionat echipamente de protectie conform legii in 2 saptamani

WP nr.:
5
Data de inceput a WP: 01.07.2009

Titlul WP:
Software
Tipul activitatii
Coord
Participanti
1
3
1
2

Manopera per participant (OL/zi)
2
6
2
6

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: sw rezervari, programari
Task 2 : automatizari
Task 3: licente programe informatice
Task 4: pagina web

Rezultate:
R5.1: s-a achizitionat soft pentru rezervari/programari intr-o zi
R5.2: s-au realizat automatizarile de sistem in 2 luni
R5.3: s-au achizitionat licente pentru programe intr-o zi
R5.4: s-a realizat pagina web in 2 luni

WP nr.:
6
Data de inceput a WP: 01.09.2009

Titlul WP:
Consumabile
Tipul activitatii
Coord
Participanti
1
1
2

Manopera per participant (OL/zi)
2
3
4

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: papetarie
Task 2 : produse igiena
Task 3: bucatarie

Rezultate:
R6.1: s-au achizitionat produse de papetarie acumulat intr-o saptamana
R6.2: s-au achizitionat produse de igiena acumulat in 3 saptamani
R6.3: s-au achizitionat unstensile pentru bucatarie intr-o luna

WP nr.:
7
Data de inceput a WP: 01.10.2009

Titlul WP:
Personal
Tipul activitatii
Coord
Participanti
2
1
1

Manopera per participant (OL/zi)
6
2
4

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: recrutare personal
Task 2 : instruire personal
Task 3: mobilitate

Rezultate:
R7.1: s-a recrutat personalul necesar intr-o luna
R7.2: personalul a fost trimis la specializare unde a fost nevoie
R7.3: s-au efectuat deplasari acumulat timp de 2 luni

WP nr.:
8
Data de inceput a WP: 01.12.2009

Titlul WP:
Promo/publicitate
Tipul activitatii
Coord
Participanti
1
1
1

Manopera per participant (OL/zi)
6
4
10

Obiectiv(e):

Descrierea activitatilor: (inclusiv a sarcinilor – task)

Task 1: campanii publicitare
Task 2: produse promotionale
Task 3: cheltuieli protocol

Rezultate:
R8.1: s-a realizat si derulat campania publicitara pe parcursul a 5 luni
R8.2: s-au oferit produse promotionale
R8.3: s-au efectuat cheltuieli de protocol pentru deschidere

6.4. Lista rezultatelor, pentru fiecare activitate din fiecare pachet de activitati
Nr.
Cod
Nume rezultat
WP nr.
Natura
Data livrarii
1
1.1
s-au achizitionat locatia intr-o luna, au participat 2 oameni
1
Coord
20.02.2009
2
1.2
s-a achizitionat mobilierul in 12 zile, au participat 3 oameni

1
Coord
09.07.2009
3
1.3
s-au achizitionat automobilele in 10 zile
1
Coord
06.03.2009
5
2.1
s-au achizitionat materiale de constructii in 3 luni
2
Coord
25.05.2009
6
2.2
s-au achizitionat materiale aranjamente exterioare in 2 luni

2
Coord
23.04.2009
7
2.3
s-au achizitionat materiale pentru finisaje in 2 luni
2
Coord
23.06.2009
8
2.4
s-au achizitionat unelte/utilaje intr-o saptamana
2
Coord
02.03.2009
9
3.1
s-a construit structura si s-au realizat amenajrile exterioare in 9 luni
3
Coord
15.02.2010
10
3.2
s-au realizat amenajarile interioare in 4 luni
3
Coord
09.07.2010
13
4.1
s-au achizitionat calculatoare corespunzatoare profilului intr-o saptamana
4
Coord
20.07.2010
14
4.2
s-au achizitionat echipamente specifice profilului activitatii in 2 saptamani
4
Coord
09.08.2010
15
4.3
s-au achizitionat echipamente de protectie conform legii in 10 zile
4
Coord
23.08.2010
16
5.1
s-a achizitionat soft pentru rezervari/programari intr-o zi
5
Coord
21.07.2010
17
5.2
s-au realizat automatizarile de sistem in 30 de zile
5
Coord
31.08.2010
18
5.3
s-au achizitionat licente pentru programe
5
Coord
21.07.2010
19
5.4
s-a realizat pagina web in 2 luni
5
Coord
30.08.2010
20
6.1
s-au achizitionat produse de papetarie acumulat intr-o saptamana
6
Coord
20.07.2010
21
6.2
s-au achizitionat produse de igiena acumulat in 3 saptamani
6
Coord
29.07.2010
22
6.3
s-au achizitionat alimente pentru bucatarie cumulat intr-o luna
6
Coord
16.08.2010
23
7.1
s-a recrutat personalul necesar intr-o luna
7
Coord
08.10.2010
24
7.2
Personalul a fost trimis la specializare unde a fost nevoie
7
Coord
08.10.2010
25
7.3
s-au efectuat deplasari acumulat timp de 2 luni
7
Coord
24.11.2010
26
8.1
s-a realizat si derulat campania publicitara pe parcursul a 5 luni
8
Coord
21.01.2011
27
8.2
s-au oferit produse promotionale
8
Coord
22.11.2010
28
8.3
s-au efectuat cheltuieli de protocol
8
Coord
23.11.2010

7. Resursele necesare a fi angajate (uman, financiar, timp, etc.)

Pe parcursul proiectului sunt implicati in proces 87 de oameni, atat resurse proprii, ale partenerilor implicati in afacere cat si subcontractori.
Costul personalului este reprezentat de salariu, ridicandu-se pe intreaga perioada de investitii la 113.000 Euro. Per total se estimeaza un procent de 11% din resursele financiare cheltuite cu resursa umana.
Costul resurselor materiale pe perioada celor 2 ani se ridica la 754.500 Euro, adica 76% din totalul investitiei. In acest procent sunt incluse si mijloacele fixe (308.500 Euro)
Costul echipamentelor reprezinta aproximativ 7% din totalul investitiei(71.000 Euro), iar software-ul necesar pentru administrare si promovare (pagina web) inseamna 3% din totalul investitiei (28.000 Euro).
Restul de aproximativ 3% este reprezentat de cheltuieli cu recrutarea personalului pentru perioada de exploatare, cheltuieli de promovare si consumabile.
Pe perioada de exploatare de 3 ani, resursele financiare se distribuie in principal pe resursa umana (121.500 Euro), cheltuieli de intretinere a locatiilor (106.500 Euro) si promovare (43.000 Euro).
Resursele financiare necesare pe perioada de exploatare se ridica la 914.400 Euro, aproximativ 91% din costul investitiei initiale.

8. Buget

Detalierea bugetului de investitie si a celui de exploatare, impreuna cu veniturile previzionate se regaseste in fisierele excel atasate.
Mentionez mai jos cheltuielile cu salariile defalcate pe structura de personal

Pensiune
1 administrator – salariul lunar = 1200RON – 36MM
1 receptionist – salariul lunar = 600RON – 36MM
1 bucatar – salariul lunar = 600 RON – 36MM
3 femei de serviciu – salariul lunar = 500 RON – 108MM
3 osptari– salariul lunar = 500 RON – 108MM
TOTAL: 9 salariati – 324MM – cheltuieli salariu 45.000 Euro

Pastravarie
1 administrator – salariul lunar = 1200RON – 36MM
1 om de servici – salariul lunar = 500RON – 36MM
4 ingrijitori – salariul lunar = 600RON – 144MM
TOTAL: 6 salariati – 216MM – cheltuieli salariu 35.000 Euro

Firma turism
1 administrator – salariul lunar = 1000RON – 36MM
1 om de servici – salariul lunar = 500RON – 36MM
5 agenti – salariul lunar – 500 RON – 180MM
TOTAL: 7 salariati – 252MM – cheltuieli salariu 38.000 Euro

9. Inter-relationarea activitatilor

10. Riscuri asociate propunerii de proiect si masuri de prevenire a acestora (contingency plan)

10.1 Achizitie mijloace fixe
Exista riscul de a nu reusi asa nu se reuseasca achizitionarea in timp util a locatiileor necesare; , pentru a acoperi acest risc vor fi implicate in proiect, concomitent. mai multe firme imobiliare.
Locatia complexului a fost deja aleasa inainte de demararea proiectului si exista riscul de a aparea probleme din partea proprietarului in sensul ca terenul poate fi in litigiu sau proprietarul hotaraste un pret mai mare pentru proprietate. Pentru a acoperi acest risc se va semna un precontract la un birou notarial sau de avocatura in care proprietarul isi asuma responsabilitatea de a respecta conditiile initiale.
Autoturismele ce urmeaza a fi achizitionate se poatepot sa nu existe inpe stocul dealerului auto propus. In acest caz se va proceda la cautarea altuigasirea unui alt dealer care vinde acelasi tip de autoturism sau se va proceda la alegerea altui model dupa ce in prealabil s-a facut o cerere de oferta.

10.2 Materiale si materii prime
Pachetul de masuri luate cu scopul eliminarii riscurilor legate de acest pachet de activitati include achizitionarea materialelor de pe plan local, majoritatea fiind obtinute fara a fi taxate (Ex: lemnul va fi luat din padure si va fi prelucrat la locul lucrarii, nisipul, pietrisul si balastul vor fi luate din cariera de piatra si balastiera din apropiere).
Finisajele si materialele pentru amenajari vor fi achizitionate de la diferite surse astfel proiectul nu va depinde de un singur furnizor.
Uneltele si utilajele vor fi achizitionate pe comanda pentru a corespunde specificatiilor proiectului de la furnizori importanti pe piata. Inainte de a se lansa comanda reprezentantul societatii va verifica existenta pe stoc a utilajelor necesare.

10.3 Manopera
Exista riscul de a nu fi realizata manopera conform graficului sau conform standardelor de calitate. Pentru a evita acest risc ce poate afecta reusita intregului proiect se vor semna contracte ferme cu societatile de constructii si amenajari.
A fost eliminat din start riscul de a nu se putea lucra din cauza conditiilor meteorologice deoarece perioada stabilita pentru lucrarile exterioare este vara.

10.4 Echipamente
Singurul risc posibil legat de acest pachet de activitati este ca echipamentele sa nu corespunda specificatiilor proiectului dar acest risc poate fi eliminat usor prin precizarea in cadrul documentatiei a codurilor sau denumirile exacte pentru echipamentele necesare.

10.5 Software
Exista acelasi risc ca si la pachetul de activitati „Echipamente”, dar poate fi inlaturat prin angajarea unei echipe de profesionisti in domeniu, care sa aibe deja un portofoliu de clienti de la care se pot cere recomandari.

10.6 Consumabile
Acest pachet de activitati nu presupune nici un risc, deoarece piata pentru acest tip de produse este destul de dezvoltata si nu se pune problema a nu gasi produsele.

10.7 Personal
Riscurile privind recrutarea personalului se impart in 2 categorii:, fie nu se prezinta suficiente persoane la interviu, fie nu sunt corespunzator pregatiteare pentru pozitiile respective.
Pentru a ne asigura ca vor fi suficienti aplicanti se vor folosi mijloace media pentru publicitate si de asemenea anunturi pe plan local. Odata ce se rezolva aceasta problema, ar trebui sa fie rezolvata automat si situatia pregatirii corespunzatoare deoarece se va avea de unde se alege si promisiunea de a fi angrenat intr-un proiect de asemenra anvergura va atrage multe persoane interesate.

10.8 Promo/publicitate
Campaniile publicitare pot fi nesatisfacatoare neatingandu-si scopul scontat. Pentru a elimina acest risc se vor face studii de piata pentru a observa preferintele posibililor clienti.

Exista un risc general pentru toate pachetele de activitati de a nu se incadra in bugetul alocat initial dar acest risc va fi inlaturat printr-o programare ferma a actiunilor si bugetului si prin coordonare eficienta a activitatilor.

11. Structura de conducere a proiectului si procedurile aplicate
In functie de complexitatea proiectului, trebuiesc stabiliti WP leaders, task leaders, mecanismele de conducere si comunicare intre parteneri (echipe).
Structura de conducere nu are o forma standard ci depinde de dimensiunea si dificultatea proiectului
Procedurile de conducere depind de natura proiectului, cultura organizationala, numarul de parteneri si modul de organizare al proiectului.
External Advisory Board: grup de persoane ce actioneaza independent de proiect si finantator si acorda sprijin independent si de orientare generala pentru proiect

12. Consortiul. Descrierea personalului care va lucra in proiect si competentele acestora

Consortiul este alcatuit din trei entitati: o pensiune, o pastravarie si o firma de turism.
Motivul pentru care a fost aleasa aceasta formula este ca firma de turism sa promoveze ansamblul format din pensiune si pastravarie, o combinatie dificil de gasit la preturi moderate la nivel national.

11.1. Pensiunea
Cladirea pensiunii va avea o capacitate maxima de 16 camere si 32 paturi. Gradul de ocupare garantat de firma de turism in urma studiilor de piata este de 85-90%.
Personalul este alcatuit din 9 salariati
– 1 administrator
– 1 receptionist
– 1 bucatareasa
– 3 femei de serviciu
– 3 osptari– salariul lunar
TOTAL: 9 salariati

11.2. Pastravarie
In biletul de sejur pot fi incluse 2 sedinte de pescuit sportiv per persoana a cate 20 Ron sedinta.
– 1 administrator
– 1 om de servici
– 4 ingrijitori
TOTAL: 6 salariati

11.3. Firma turism
– 1 administrator
– 1 om de servici
– 5 agenti – salariul lunar
TOTAL: 7 salariati

Per total in acest proiect in faza de exploatare sunt implicati 22 de angajati plus Managerul de Proiect care va coordona intreaga activitate.
In faza de investitie (primii 2 ani) sunt implicati 87 de persoane: muncitori, constructori, arhitecti, ingineri.

13. Impactul social al proiectului
Principalul impact al proiectului este dezvoltarea zonei respective si crearea de locuri de munca.
Momentan principala sursa de venit a populatiei locale este agricultura dar reusita proiectului poate diversifica veniturile din turism.
Un alt beneficiu posibil este educatia deoarece persoanele angajate in cadrul complexului vor beneficia de scolarizare si specializare.
Este posibil ca odata cu cresterea importantei zone sa apara si alti investitori ce vor contribui la dezvoltarea regionala durabila.
Odata cu reusita acestui proiect si incheierea exercitiului financiar, consortiul va planifica deschidererea altor asemenea locatii in zone pitoresti dar defavorizate si acestea beneficiind la randul lor de pe urma activitatilor de turism.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.